Weer thuis - Reisverslag uit 's-Gravenhage, Nederland van Hanneke Bakker- Maas - WaarBenJij.nu Weer thuis - Reisverslag uit 's-Gravenhage, Nederland van Hanneke Bakker- Maas - WaarBenJij.nu

Weer thuis

Door: Hanneke

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

26 Juni 2016 | Nederland, 's-Gravenhage

Lieve allemaal,
We zijn na een goede terugvlucht weer terug op het honk. De laatste dag was nog erg gezellig. Hadden we de dag daarvoor afscheid genomen in Elounda en Plaka, de laatste dag was Agios Nikolaos aan de beurt. Eerst zijn we in de ochtend naar Yiorgia, onze hele oude schoonmaakster gereden. Daar hebben we een tijdje gezeten en van haar kregen we ook weer een fles Raki mee. We hebben goed moeten puzzelen hoe het allemaal in te pakken want bij elkaar hebben we ruim 4 liter (= ook ruim 4 kilo) meegenomen. Op de heenweg waren de koffers samen al bijna 40 kg, nu kwam dit erbij, een nieuwe jurk, een tuniek, een truitje en wat souvenirs. Gelukkig hadden we ook wat voorraden weggewerkt, iets meer in de handbagage en zonder te hoeven bijbetalen is alles goed overgekomen. Na Yiorgia zijn we aan het zwembad gaan liggen en zijn daar tot in de namiddag gebleven. Het water was heerlijk en we waren er meer in dan op ons bedje. Daarna een siësta en toen naar Agios. Onverwacht kregen we in de namiddag bericht dat onze vriend Argyris naar Agios wilde komen om ons te ontmoeten. We hadden het niet meer verwacht en hadden al andere dinerplannen. We hebben verteld waar we zouden zijn en rond 22.30 kwam hij er opeens aan. Supergezellig en we hebben tot 01.30 bijgepraat. Alle andere bekenden hadden we toen al gedag gezegd en we hadden dus geen afspraken meer. Bij Toedeledokie (café van een Griekse man en Nederlandse vrouw) hebben we met de eigenaresse die ook kunstenares is besproken hoe we een pot die we bij haar besteld hebben zullen ontvangen. Een pottenbakker maakt voor haar mooie potten en zij beschildert ze, elke pot is uniek. Wij hebben er een besteld in zwart-wit, er komen Griekse stoeltjes op met daarop onze katten met de namen erbij, wordt heel bijzonder. Voor 15 euro wordt de pot verzekerd opgestuurd dus veel mis kan er niet gaan. Ze is er nog niet zo lang mee bezig maar heeft er veel succes mee. De naam is Luciart voor wie belangstelling heeft. ze heeft inmiddels een webshop: luciartshop.com. Door al het geklets met Argyris hebben we maar 3 uur kunnen slapen voor het wekkertje ging. We hebben een prachtige zonsopgang gezien. Het was al warm, maar de lucht nog koel, alle deuren en ramen open. Zelfs de Kaketoe was er al om innig afscheid te nemen. Om even na 7 uur zijn we richting Heraklion gereden, elke keer weer een tocht die ik niet wil maken. De auto inleveren was snel gebeurd, inchecken ook. Ik had het online voor het eerst daar kunnen doen en de boardingpass stond op mijn telefoon. De heenvlucht had vertraging, maar met wind mee hebben we dat allemaal ingehaald. De koffers gingen niet snel maar rond 16.30 waren we toch thuis. Nico heeft ons opgehaald en Leonieke was bij ons en had broodjes klaar met heerlijke zelfgemaakte gehaktballen en natuurlijk ook met nieuwe haring! De poezen waren door het dolle heen, ze zagen er prima uit door de goede verzorging van Bea. Helaas zit ik aan mijn limiet wat foto's toevoegen betreft dus die komen niet meer bij dit verslag. Inmiddels zijn de tassen uitgepakt, de wasmachine draait en alles is weer bij het oude. Het slapen in een koele slaapkamer, en ook nog onder een dekbedje zonder te zweten was een heerlijke ervaring weer. Vanavond gaan we nog lekker uit eten en morgen begint de gewone week weer. Allemaal weer bedankt voor jullie gezelschap tijdens de vakantie en tot ziens weer bij een volgende.
De laatste groetjes weer van de Haagse Bakkertjes

• 27 Juni 2016 - 19:38

Bea Van Der Werf:

een echte Krexit, dat is tenslotte een hot item .

Ik ben wel heel blij dat Dikkie Dik nog een beetje bij ons is, maar het klepje van de pedaalemmer is wel een heel suffe zaak; ik heb bijna geen oog dichtgedaan☺☺☺

tot morgen
    bea