Het is hier weer heerlijk - Reisverslag uit Eloúnda, Griekenland van Hanneke Bakker- Maas - WaarBenJij.nu Het is hier weer heerlijk - Reisverslag uit Eloúnda, Griekenland van Hanneke Bakker- Maas - WaarBenJij.nu

Het is hier weer heerlijk

Door: Hanneke

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

06 Juni 2016 | Griekenland, Eloúnda

Lieve allemaal,
Na een prima vlucht met Transavia zijn we goed aangekomen op ons heerlijke plekje, Kreta. Alles ging heel voorspoedig en terwijl Cor op de koffers wachtte ging ik alvast de autohuur regelen. Toen ik met de splinternieuwe Nissan Micra automaat aan kwam rijden stond Cor net buiten met de koffers en konden we gelijk doortuffen naar de plaatselijke Lidl om de auto nog verder vol te laden. Uiteindelijk kwamen we om ongeveer 13.30 hier in het appartement aan kwispelend verwelkomd door 2 boxers, Ollie en Marco. Het weerzien met iedereen was zeer warm, er stond fruit op de kamer, verschillende drankjes en een kaart: "welcome home, our lovely friends, have a nice holiday". Dat doet een mens goed. Het weer is uitzonderlijk mooi, heel warm, het nadeel daarvan is dat er bij een bepaalde wind piepkleine zwarte steekvliegjes zijn, niet groter dan een millimeter maar heel irritant. We waren behoorlijk moe doordat we door het vroege vertrek maar een paar uur slaap hadden gehad. In het vliegtuig ging ook niet best want als je geen asociaal grote koffers als handbagage hebt moet je ze voor je onder de stoel zetten en kan je dus je benen niet kwijt, jammer. We hebben dus bij aankomst hier een stevige dut gedaan en daarna konden we ons katje, de schele kaketoe, weer verwelkomen, uitzinnig van vreugde, ze wijkt al dagen niet van onze zijde (nachten ook niet). Al met al heerlijk om weer terug te zijn. Een voor een gaan we al onze vrienden af, gisteravond hebben we heerlijk hier gegeten met onze vroegere Poolse schoonmaakster en haar man, de eerste avond is traditioneel bij "La Casa" en vanavond eten we aan de vloedlijn bij de Ostria Taverne in Plaka. Jullie begrijpen het al: we hebben het erg rot! Vandaag hebben we een mooie rit door de bergen gemaakt waarbij we wel een aantal ke3ren door een verkoelende bui zijn overvallen maar dat mocht de pret niet drukken. Er zijn al vele foto's gemaakt die ik al vaker gemaakt heb uiteraard maar je moet toch wat met je nieuwe camera, heerlijk! Nou, tot zo ver ons eerste verslag, we melden ons weer als er weer iets te vertellen valt. Allemaal weer de hartelijke groeten van de relaxte Bakkertjes

• 06 Juni 2016 - 18:28

Ellie:

Fijne vakantie☀️

• 06 Juni 2016 - 18:42

Lida En Eric:

Geniet van het heerlijke eiland, liefs van de BH tjes

• 06 Juni 2016 - 21:16

Joyce:

Zijn de andere bakkertjes met jullie mee?

• 06 Juni 2016 - 21:57

JOHN EN ELS RUTJENS:

Hallo H anneke en Cor genieter van hier ie het ook 27 graden dus mooi weer groetjes en veel plezier xx

• 06 Juni 2016 - 23:09

Roy En Marijke:

Het eerste verslag lijt niet verkeerd

• 07 Juni 2016 - 08:41

Mier:

Inderdaad erg vervelend Han! Bah niets aan ;-)
    Lieverds geniet van de zon en de drankjes! Gelukkig hier in NL tot nu toe ook mooi weer!! Dikke x ook voor opa Cor