Mooie rit gemaakt - Reisverslag uit Eloúnda, Griekenland van Hanneke Bakker- Maas - WaarBenJij.nu Mooie rit gemaakt - Reisverslag uit Eloúnda, Griekenland van Hanneke Bakker- Maas - WaarBenJij.nu

Mooie rit gemaakt

Door: Hanneke

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

17 Juni 2016 | Griekenland, Eloúnda

Lieve allemaal,
Na de rustige dagen zijn we inmiddels weer iets actiever geworden, het duurt alleen nooit langer dan een dag, daar is het gewoon te warm voor. We kunnen er gelukkig goed tegen maar 's nachts is het wel een plakzooi van jewelste, vooral als die schele kaketoe nog eens tussen ons in wil liggen. We hebben airco maar die gebruiken we niet, als je op je natte body ook nog eens die koude wind hebt ben je snel meer dan verkouden. Als we thuiskomen even alles tegen elkaar open wil ook wel helpen, er staat gelukkig nog steeds veel wind. Bij het laatste bericht schreef ik over de Ieren die ons zochten. In de avond besloten we hier op Adrakos te eten en toen we bij het terras kwamen waren zij er ook, heel toevallig, en ze kwamen ook hier eten. Het werd een zeer gezellige avond waarbij veel herinneringen werden opgehaald. Ooit waren we met z'n vieren bij de doop van de oudste zoon hier, hij is inmiddels ongeveer 12 jaar. Misschien gaan we ook nog een keer langs op de boot, we hebben het razend druk hier met ons Kretenzer sociale leven! Gisteren hebben we een lange rit gemaakt, eerst richting het zuiden waar het eiland op z'n smalst is en dan de bergen in. De tijd heeft hier stilgestaan. We waren laatst in een bergdorpje waar we voor een blikje bier en een sodawater nog 2 euro betaalden, waar vind je dat nog? Er was veel moois te zien en we moesten dus vaak stoppen voor de fotoverzameling. Uiteindelijk kwamen we bij een uitkijkpunt waar je de Libische en de Kretenzer Zee samen ziet komen. We stopten ook in Kalamafka, een schattig plaatsje met een heel hoog gelegen kerkje dat je via 230!! treden bereikt. Cor zei dat hij het wel op de foto's zou zien achteraf! Boven zag ik nog een ander hooggelegen kerkje, daar zijn we samen heen gegaan maar dat was toch beduidend makkelijker te bereiken. Na alle kronkelwegen bereikten we een iets betere weg naar Ano Vianos en hebben we even kunnen doorrijden. Er staat daar een prachtig monument uit de 2de wereldoorlog dat we al eerder bezocht hebben, maar door de aanmaak van nieuwe wegen hebben we het niet kunnen vinden, jammer, we hadden ook geen zin om weer terug te gaan. Na weer vele kronkelwegen en slechte wegwijzers zijn we uiteindelijk in de namiddag weer thuis gekomen. Lekker even siësta en in de avond uit eten bij La Casa. Vandaag dus weer rustig aan, vanmorgen even naar de Lidl en daarna wilden we even langs bij onze heel oude schoonmaakster uit vroeger tijden, maar ze was er niet, volgens een buurvrouw lag ze in het ziekenhuis. Gelukkig sta ik met haar kleinzoon op Facebook en ik hoorde van hem dat ze bang waren voor trombose. Na tests bleek dat niet zo te zijn en is ze weer thuis en gaan we waarschijnlijk morgen naar haar toe. Cor kan hier op de kamer voetbal kijken als hij dat wil dus daar maakt hij zo nu en dan gebruik van. We hebben gehoord dat de meesten van jullie de kaart hebben ontvangen en dat hij leuk gevonden is. Ik heb hem ook weer met veel binnenpret gemaakt! Over vandaag hebben we verder niets te melden, Cor was best moe van het rijden en heeft verder lekker gerust, ik heb mijn baantjes gezwommen en ook verder niets, heerlijk hoor. Vanavond eten we in Plaka, tegenover het lepra-eiland dat in het weekend verlicht is en daar moet ik uiteraard weer foto's van maken. Ons laatste weekje is alweer ingegaan en de ervaring leert dat die meestal voorbij vliegt. Nog maar niet aan denken. We hopen dat het bij jullie ook allemaal goed gaat en uiteraard ook met onze tijgers. Tot horens weer en groetjes van de slome Bakkertjes

• 18 Juni 2016 - 11:55

De Bakkertjes Uit Rijswijk:

Jullie zullen wel merken dat het checken van de mail er hier regelmatig bij in schiet. Zo heb je gereageerd en zo staan er al weer 3 nieuwe mailtjes van de Bakkertjes weer op Kreta.

Hier is alles ook goed. We zijn langzaamaan het huis aan het voorbereiden op het groot onderhoud dat er nu toch echt hard aankomt. Ze lopen nog in de planning, dus 29 juni gaan ze bij ons beginnen. Gelukkig heb ik vanaf 25 juni tot 25 juli vakantie, dus kan ik de bouwvakkers goed in de gaten houden. Overal in en om de flat wordt heel hard gewerkt en sommige buren worden horendol van de herrie. Iets waar wij, 6 hoog, weinig last van hebben.

Rowdy is door het psychologisch onderzoek heen en hoeft nu alleen nog maar de medische keuring goed te doorstaan om in september zijn carrière als marinier te beginnen. Zij hebben ook de functie van verbindelaar voor hem in gedachten. Gaat toch één van je kleinkinderen nog een beetje in jouw voetsporen treden pa! Want een audio-/visueel medewerker BD die een kleinzoon heeft die radio en internetverbindingen moet leggen, raakt er toch wel een beetje aan toch? Spannende tijden dus, zeker omdat hij binnenkort ook nog zijn scriptie mag verdedigen en zijn studie kan afronden.

Zoals jullie op Facebook hebben kunnen zien, gaat Maaike ook lekker. Als het de kinderen goed gaat, dan gaat het de ouders ook goed!

Ik ben benieuwd hoe het nieuwe toestel in combinatie met GPS werkt. Lijkt mij leuk die combinatie met Google maps.

Nou Kretensen nog een hele goeie laatste week. Rust nog lekker uit want voordat je het weet zit je weer in het hectische leven hier.

Groetjes en hele dikke kussen van...............

de Bakkertjes uit Rijswijk!

• 19 Juni 2016 - 17:58

Theo:

Een leuk verslagmet mooie foto's en ook nog een hele leuke vaderdagkaart .Onze dag kon niet meer stuk.Daarom waren we van plan vandaag maar eens te gaan hardlopen in het Zuiderpark maar omdat we hetweer niet vertrouwdden zijn wemaar thuis gebleven. Groetjesvan Pa enMa.